Montag, 4. Februar 2013

Jay Park ve yine haksizliklar

Birileri sizden nefret ediyorsa ne yaparsaniz yapin nefret etmeye devam ederler degil mi? Ne kadar iyi olursaniz olun her zaman hakkinizda söyleyecek kötü bir söz bulurlar. O elestirdikleri seyi kendileri yapiyor olsa bile.. Hakkinizda söylenecek yiginla iyi sözler olsa bile.

Jay bugün yine nefrete maruz kaldi. Nedeni mi? 

Dün instagram´da paylastigi bu fotograf.


Nesi var bunun diye soracaksiniz. Orta parmagini göstermesi Kore icin ondan nefret etmeye, hakkinda yaklasik 20 haber yayinlamaya, daum ve nate gibi sitelerde trend olmasina yeterli. Evet, inanilmaz.

Jay Twitter´da özür diledi hatta.

@JAYBUMAOM Herkesi memnun edemem~ ne ailemi, ne sirketi, ne hayranlari, hatta kendimi bile~ Herkesin farkli görüsleri vardir~ dogru bir cevap yok. Haberde ne yaziyorsa yazsin, beni sevseler de nefret de etseler ilgi icin tesekkür ederim~ Hakkimda kötü seyler söyleseler bile gülümseyerek karsilik verecegim~! Ben sadece iyi müzik yapmak, iyi bir sanatci olmak ve sevdiklerime bakabilmek istiyorum~ Kendinizi kötü hissetmenize neden olduysam özür dilerim~. Bundan böyle daha cok düsünecegim~! Albümüm icin cok calisacagim. keke^_^


Yabancilarla dogup büyüyen biri olarak kültür farkina saygi göstermesini iyi bilirim. Evet, saygili olmaliyiz ama yanlislari "kültür farki" diyip kabul edemeyiz/savunamayiz. Eger bir ülkede sarkici sirf dövmeleri oldugu icin televizyona cikamiyor ve böyle sacma bir poz yüzünden insanlar nefret görüyorsa o ülkede bir sorun var demektir. Jay bu fotografi KISISEL hesabinda paylasti, begenmeyen takip etmez bu kadar basit. Söyledigi gibi herkesi tatmin edemeyiz. Sevdiklerimizin bile her davranislarini begeniyor muyuz? Olduklari gibi kabul etmeli, edemiyorsak birakmaliyiz. Jay fazla acik sözlü ve dogal biri. Bu yüzden herkesin onu sevemeyecegini biliyorum cünkü insanlar aksini iddia etselerde gercekleri duymaktan pek hoslanmazlar. "KPop´un masum yüzünü tercih ediyorum" diyenler ise o yüzün sahte oldugunu bilmeli.


 Neyse, dahasi var..

Jay´in uzun zaman önce paylastigi fotografta birden ortaya cikti ve nefret görmesine neden oldu.


Ilk fotografi anlamadiysaniz bunu hic anlayamazsiniz. Sebebini anlamak icin Jay´in konuyla ilgili tweet´ini paylasiyorum:

@JAYBUMAOM Neden markette oynadigim o olay...ㅠㅠ Gercekten kimseye rahatsizlik vermedim.. Baskalarini rahatsiz etmekten nefret ediyorum. hum.. Eger bedenimin degdigi kutulara dokundugu icin kendini kötü hissedenler varsa özür dilerim~ ne kutulara ne de baskalarina zarar vermedim..keke Gece oldugu icin zaten fazla insan yoktu~ Baskalarini ramen alirken rahatsiz etmek icin yapmadim..keke

Evet, bu daha da inanilmaz. Koreli netizenler bu fotografta yaptiginin saygisizca ve kötü oldugunu düsünüyor. Anlamadigim; SNL´de öyle bir konuyla ilgili sarki yapip sevgi görüyor da orta parmakli fotografi yüzünden mi nefret ediliyor? Bu iste bir tersligin oldugunun kaniti. Hepsi bahane. Hepsi oyun. Kore halki Jay´i hic tanimamali ya da kötü tanimali. Jay´in basina gelen bu olaylar hem üzüyor hem kizdiriyor. Onun gibi birine böyle haksizliklarin yapilmasini anlamiyorum. Ben alkollü arac& uyusturucu kullanmanin, calinti sarki yayinlamanin, hayranlara para makinasi gibi davranilmasinin ve taciz olaylarinin daha kötü oldugunu düsünüyorum anlasilan benimle ayni fikirde degiller haha. Tabi bu daha cok medya ve Jay´i engelleyenlerin sucu. Istemiyorlar onun ortalarda olmasini. Cünkü eger her yerde görülürse diger sanatcilara emsal teskil edecek, herkes onun farkini görecek. Idollerin bagimsiz ve özgür olmasini istemeyenler de careyi engellemek ve kötülemekte buluyorlar. Biliyorlar ki Jay´i rahat birakirlarsa Kore eglence endüstrisinde ciddi patlamalar olur. Ne kadar engellerse engellesinler bu er ya da gec olacak. Simdilik tek istegim bir an önce harika bir albüm cikarip tüm o nefret kusanlarin suratlarina yapistirmasi.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen