Samstag, 12. Januar 2013

Kore´nin yetenekli rock yildizi Kim Sarang


Rock müzigine duydugum sevgi hep bir baska olmustur. Kore ile yeni tanistigim zamanlar beni en rahatsiz eden seylerden biri K-Rock´un gelmismemis olusuydu. KPop varken diger müzik türlerinin nasil bir sansi olabilirdi ki zaten?

Bir ara Yoon Do Hyun video´larina bakarken Kim Sarang ile bir performansina denk geldim ve aninda hayrani oldum. Amerikali olsa bir dünya stari olurdu diye gecmisti hemen aklimdan.



Kim Sarang (3 Aralik 1981) 1999 yilinda henüz 18 yasindayken I am 18 Years Old albümü ile cikis yapti. Albümün prodüktörlügü, besteler, enstrümanlar.. Kisaca her sey kendisine ait. Gitar, bas gitar, piyano ve davul calabiliyor. 18 yasinda birinin enstrümanlari kendi calarak müzigini yaptigini ilk ögrendigimde bayagi bir etkilendigimi hatirliyorum.


2. albümü Nanotime´i 2001´de 3. albümü U Turn´ü ise 2007´de cikardi. 2009 ve 2010´de de kisa bir dönem aktif olduktan sonra bir sessizlige büründü ve ben buna bir anlam veremiyorum. Sesi mükemmel ya da siradisi degil ama insani rahatlatan ve etkileyen bir ses tonu var. Sesini cok iyi kullanabildigi icin midir?? Bilmiyorum. Belki de müzigi sevdigi ve sadece müzik yapmak icin bu isle ugrastigindan da olabilir. Ne yazik ki popüler bir sanatci degil. Dedigim gibi, KPop varken digerlerinin pek bir sansi olmuyor ayrica uzun süreden beri ortaliklarda yok.



Bu kadar etkilenmemin sebebi sadeligi ve cool´lugu da olabilir. Isiltili sahne kostümleri, danslar, agir makyaj, ünlü tavirlari.. Hic biri yok. Adam oturuyor ve sadece müzik yapiyor. Ana amac bu. Ve sadece bu sekilde.. Yani dürüst ve özgürce yapilan müzik insanlarin kalplerine dokunabilir diye düsünüyorum. Müzigi en iyi özgür adamlar yapabilir.

Hayranliktan baska duydugum bir sey daha varsa o da kizginlik. Coldplay cover´ini dinliyorum ve yine milyonuncu kez neden popüler olmadigina, neden aktif olmadigina bir anlam veremiyorum. Umarim yakin gelecekte comeback yapar yoksa Kore´ye gittigimde ona ugrayip pataklayacagim.




Bu G.NA degil mi? Kimi sevsem bu kiz onunla bir seyler yapiyor ki hakli da ben olsam ayni seyi yapardim. Tuhaf olan zevklerimizin ayni olusu haha.

Kim Sarang hakkinda fazla bir bilgi olmadigindan daha detayli yazamadim. Ona ulasmayi basarirsam eger ikinci bir yazi yazabilirim. Su siralar tam stalker modundayim.



Kim Sarang - Feeling

1 Kommentar:

  1. Hyorin sanırım o :D

    Gerçekten çok güzel şarkıları var. O.o Şuan 5 müzik gurumdan biri oldunuz. ^.^ Nymp unni, Mikal zia unni, Ezgi unni, Güzin unni ve son olarak siz!

    Teşekkür ederim kendi adıma benim böyle dehşetül vahşetleri tanımamı sağladığınız içinkkk :D

    AntwortenLöschen