Mittwoch, 17. April 2013

Cifte Standart


Dürüst olalim. Adil ve iyi bir dünyada yasamiyoruz. Öyle olsa bu tarz seyler yasanmazdi. Son Ga In´in (Brown Eyed Girls) Bloom sarkisi yayinlandiginda cok agir elestirildigini hatirliyorum. Bloom ilk cinsel deneyimi ve ask sayesinde olgunlasan bir kadini anlatan tutkulu bir sarki. Klibi begendigimi söyleyemesem de icerigi beni cok sasirtmamisti. Klibe +19 yas siniri getirilmisti, ne bekliyorlar??

Gördügüm su yazi sayesinde o zamanki yorumlari yeniden hatirlamis oldum. Türkce´si söyle:

"Neden Taeyang´in kadinlari aldatmayi dogal göstermesi, GD & TOP´un sarkisinda eve kiz atmaktan bahsetmesi ve diger erkek sarkicilarin aski seks ile anlatmasi sorun degil de Ga In seksi anlatan bir sarki ve video ile gelmesi kötü, yanlis ve ucuz? Onun da seksi kullanarak satis yapmaya calismadigini iddia etmiyorum ama cifte standart degil mi?"

Aynen öyle! Benim de severek dinledigim erkek sarkicilar oldugundan bunu inkar etmek istesem de Kore kültüründe (ve neredeyse dünyanin her yerinde) erkek bias´ligi oldugu cok acik. Mesela Taeyang´in Only Look At Me sarkisinin sözlerine bakalim:

Ben aldatsam da sen asla aldatma bebegim
Ben seni unutsam da sen beni asla unutma
Bazi zamanlar seni aramasam ve icki icsem de
Baska bir kizla göz göze gelsem de, sen sadece bana bak

Ben kirlensem de bebegim
Senin sonsuza dek temiz kalmani istiyorum


Sarkinin melodisi kulaga hos gelse de sevemiyorum. Ingilizce altyazili dinledigimde neden o aldatabilir de kiz aldatamaz diye sinirlendigimi hatirliyorum. "Ne Taeyang? Ne dedin sen??" Sarki sözlerinin gercegi yansittigini bilsem de "ben yapabilirim, sen yapamazsin" olayina kizmamak elimde degil.

GD & TOP basarili sarki Don´t Go Home´de sunlari söylüyorlar:

Eve gitme bebegim, sana bir hediyem var
bugün eve gitme bebegim 
Dogrusu buna ben de pek alisik degilim
sevgilim

Yarin da gidebilirsin eve. 
Cok gec oldu, tehlikeli olabilir
Hayir, baska bir sey kastettigim yok
Sadece senin icin endiseleniyorum, ya biri seni kacirirsa?



Bu iki sarkida kesinlikle sex sells olayi ve müzik dünyasinda kolayca rastlayabilecegimiz "player" ve "cheater" durumlari kullaniliyor. Sorun bu degil, sorun burada uygulanan cifte standart! Eglence endüstrisinde bir bayan böyle bir sarki yaptiginda veya sex sells olayina girdiginde bazen acikca söylenmese de ucuz, kirli ve kötü olarak görülüyor. Gecen bazi Koreli kiz gruplarina acilan Türk anti sayfalarina denk geldim. Okuduklarim mide bulandiriciydi. Bu kisilerin kiz gruplarina sirf acik giyindikleri icin küfürler yagdirirken sahnede soyunan, öpüsen ve seks simülasyonu yapan oppalarina tek bir kötü laf bile söylemiyorlar. Sarkicilarin ilgi toplamak icin acik giyinmesine karsiysan cinsiyet ayrimi yapmazsin. Bunu hemcinsine hic yapmazsin. Ama dertleri o degil.

Simdilik kiz gruplarina/bayan sarkicilara küfür edildigini gördügümde icimden "seni kültürsüz tarafli xxx" diye gizlice bagirmaktan kendimi alamayacagim. Gizlice söyleyecegim cünkü kendi ellerimin de cifte standart´tan tamamen temiz oldugundan emin olana kadar bunlari ancak blogumda zirvalayabilirim. Hem nasilsa internette yazilanlar insanlari kirmiyor degil mi? Evet cünkü simdiye kadar kirici yorumlar yüzünden hic kimse, mesela Koreli ünlüler hayatlarini sonlandirma karari almadi. Evet. Böyle bir sey yok.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen