Daha önceki bir yazimda KPop hayranlarinin sirketler tarafindan manipüle edildiginden bahsetmistim. Bunun basin + medya yönüne biraz deginmek istiyorum.
Kore eglence endüstrisiyle alakali okudugumuz cogu yazi sirketlerin kendisinden geliyor. Sirketlerin bazi gazetelere sanatcilari hakkinda olumlu yazilar yayinlamalari icin para verdiklerini biliyorsunuzdur belki. Büyük kücük tüm sirketler sanatcilari hakkinda yayinlanmasini istedikleri yaziyi kendileri yazdirip gazetecilere gönderiyorlar. Gazetecilerde copy+paste yaparak bu yazilari bizlere sunuyor. Baslik ve "netizen yorumlari" bile cogu zaman onlara ait. Bu manipüle olayini en iyi yapanlar SM, YG, JYP gibi büyük sirketlerdir.
Kim Kwang Soo/Core Contens Media Newsen´e düzenli para gönderip sanatcilari hakkinda olumlu yazilar yayinlanmasini saglamisti. T-ARA skandali ciktiginda sacma sapan bir olay yüzünden KARA hakkinda olumsuz haberler yayinlanmaya baslandi. Tesadüf mü? CCM kendi skandalini unutturmak icin baska gruplar hakkinda skandallar yaratmaya calisti. Park Jin Young/JYP Entertainment Jay Park skandali yasandiginda Asia Economy´i satin alip onun hakkinda üst üste agir saldirilar ve elestirilerin yer aldigi yazilar yayinlatmisti. Sidus HQ Jay Park hakkinda iyi bir sey mi yayinladi? Asia Economy saniyeler sonra negatif bir yazi ile karsimiza cikti. Ne yazik ki JYP hala Jay Park´in kariyerini engellemeye calisiyor ama Jay´in günden güne nasil yükseldigine bakarsak jaywhypee´in basarisiz oldugu görülüyor. (Jay´in skandali, jaywhypee tarafindan nasil engellendigi ve neden buna ragmen hala ayakta oldugu hakkinda bir yazi yazacagim.)
Sirketler yine Nate, Daum gibi arama portallarini satin alarak sanatcilari hakkinda yayinlanan yazilari top 10´a eklettiriyorlar. Saniyeler icinde 384, 574 gibi siralarda olan yazilarin aniden 4´e, 2´e yükseldigini görebilirsiniz. Sirketler sonra KPop hayranlarina sanatcilarinin en cok aranan isim vs. oldugundan bahseder ve bilirsiniz hayranlar böyle seyleri duymaya bayilirlar. Onlar herkesin beynini yikamaya calisirken netizenler (internet kullanicilari) cogu seyin farkindadir. Gazetecilerin yapmasi gerekipe yapmadigi seyleri hep onlar yapar. Bu yüzden netizenlerin Kore eglence endüstrisinde büyük bir rolü vardir.
Bir grubun her hangi bir listede birinci olmasi, birinin sacma sapan bir nedenden dolayi ilgi gördügünden bahseden yazilar.. Netizenler bunlari hep sorgular. Yabanci hayranlarin isi ise daha zordur cünkü onlar bu tür olaylardan habersiz kalir, arastirmaz yada gercekleri göremeyecek/kabullenemeyecek kadar körlesmistir. Sevdigin grubun comeback´i no1 mi oldu? Hayran oldugun ünlü anketlerde zirveye mi yerlesti? Ne güzel! Ama bu bilgiler nereden geliyor?
Sirketler beyin yikamakta cok iyi. Hayranlar gördüklerine ve okuduklarina öyle inaniyorlar ki sorgulamak akillarindan bile gecmiyor. Onlar isterlerse bir grubu/sarkiciyi "kral" diye reklam eder ve herkes o grubun/sarkicinin kral oldugunu düsünür. Mesela GD gibi kendi sözlerini yazan bir sürü idol rapper var ama hayranlari sanki bunu yapan sadece oymus ve o müzik dehasiymis gibi davranir. Aradaki fark: YG sanatcilarini "yetenekli ve özel" diye reklam ediyor hayranlarda bunu yiyor. YG´in sadece isin müzik kismiyla ilgilendigini para ve güzellige fazla önem vermedigini söyleyen hayranlar gördüm. Gercekte tabi ki de öyle degil fakat kendine böyle bir imaj cizmis. That´s business!
Gercekle alakanizi fazla koparmayin. Nasil ki idoller kusursuz + eli karsi cinsin eline degmemis insanlar degillerse KPop dünyasi da göründügü kadar isiltili ve güzel degil. Hayir, herkes birbirini sevmiyor. Su an aktif olan gruplarin cogu 5-6 sene icinde dagilacaklar. Sadece bir kaci birlikte kalmayi basarir. "Benimkiler birbirine cok bagli" demeyin. 90´larda aktif olan gruplarin üyeleri de birbirlerine cok bagliydi. Yanilmiyorsam sadece Shinhwa kaldi. Ayrica lütfen LÜTFEN Kore´ye gidince oppaniz sizi görecek ve hemen asik olacak evleneceksiniz gibi hayaller kurmayin. Yada hadi hayaller kurunda bunlarin gerceklesecegine inanmayin :/
Saglikli hayranlar olun!
AZIATIX - Slippin Away
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen